Talent pivot

Binnen 8 weken de effectiviteit van je talent acquisition boosten door een customised quick scan & winnende strategie

Winning the war on talent

Heb jij ook moeite om de juiste mensen te vinden? Of vraag je je af hoe je Gen Z aan je kunt binden?

Wij hebben een bewezen aanpak om tot een winnende talent acquisitie strategie te komen, waarmee je jouw organisatie onderscheidend en aantrekkelijk maakt voor de medewerkers die jij graag aan boord wilt hebben.

We hebben een gestructureerd proces ontwikkeld om in kaart te brengen waar de primaire behoefte ligt voor jouw organisatie; wellicht is er nog geen heldere employee value proposition, of blijft de effectiviteit van de ingezette recruitment-kanalen achter. Op basis van de gemaakte analyse en vastgestelde doelstellingen, ontwerpen we een op maat gemaakt concept. Vervolgens helpen een propositie marketeer en een graphic designer je van concept naar concrete middelen om de markt mee te bewerken.

Wat je krijgt:

Wanneer je met North-East een talent pivot maakt, zal jouw organisatie direct in staat zijn om de juiste mensen te vinden en te behouden.

Anderen gingen
je voor

Logo's

De talent pivot heeft reeds bij meerdere klanten haar waarde bewezen. Zo hielpen we Talpa haar openstaande vacatures drastisch te verminderen door een onderscheidende Employee Value Proposition. Vervolgens hebben we aan de hand van een uitgebreide ’employee journey’ de volledige recruitment & onboarding funnel geoptimaliseerd.

Bekijk onze ‘talent pivot’ cases:
Bullet  Talpa Talent pivot
Bullet  5CA Recruitment marketing

De tools die we
gebruiken voor de Talent pivot

Cb Competition benchmark
Ct Consumer trend canvas
Mm Market mapping
Sr Steep red analysis
As Audience sizing
Cj Consumer journey
Em Empathy map
Pc Persona canvas
Ff Financial fitness
Ia Investment analysis
Og OGSM methodology
Om Operating model canvas
Wr Wheel of reasoning
Cm Consciousness model
Cc Culture circle
Ej Employee journey
Ev Employee value proposition
Et Enneagram types
Ba Brand architecture framework
Bk Brand key
If Identity framework
Vd Value directions model
Bp Business portfolio map
Pg Portfolio growth model
Pm Product market grid
Vc Value proposition canvas
Bc Business model canvas
Ca Campaigning approach
Gm Go 2 market framework
Iw Innovation wheel
Th Three horizon growth framework
Tl Three lenses of innovation